Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 juli 2019

ont om plats i bokhyllan? #18

Tanterna fikar under bordet för böcker överallt, konstnär: Inge Löök.

17 kommentarer:

Mösstanten sa...

Roligt! Så länge det bara är böcker. Jag menar, det är inte roligt att inte hitta bland sina böcker, men så länge det inte är soppåsar och skrynkliga kläder och odiskade tallrikar bland böckerna så går det ju ändå an.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Inge Lööks tanter verkar alltid hitta på så mycket roliga saker tillsammans ❤️

Ett mystiskt bibliotek sa...

Jag älskar Inge Lööks tanter! Jag blir alltid glad av att se dem, vad de än hittar på. :)

Veiken sa...

Hahaha! Vilka bra och roliga bilder!

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, visst blir man glad, inspirerande tanter :)

Veiken, Inge Lööks teckningar är helt fantastiska!

Znogge sa...

Härliga bilder och härliga tanter :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, visst smittar glädjen :)

Rämmengården sa...

Ha ha så rolig. Jo här börjar det bli ont om plats så här måste jag hitta en bokhylla till 😍

Hanneles bokparadis sa...

Lööks lösning kanske inte fungerar permanent ☺️

Ama de casa sa...

Vilka härliga bilder! :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag skulle gärna fika där under bordet :)

Yasmine sa...

Nej vilka söta bilder! :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, kunde vara hemma hos mig :)

KajsaLisa sa...

Du ser, plats är en prioriteringsfråga :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, böcker är en prioriteteringsfråga :)

Paula sa...

Älskar dom tanterna, har köpt några vykort med olika motiv

Hanneles bokparadis sa...

Paula, jag har också några, dessa två är favoriter :)