Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 augusti 2019

dokumentär om Ursula K. Le Guin

Missa inte dokumentären om den feministiska författaren Ursula K. Le Guin som blivit känd för sina banbrytande science fiction- och fantasyböcker. Föregångare till Harry Potter. En amerikansk dokumentär från 2018. Sci fi-ikonen Ursula K. Le Guin se: HÄR.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Finns några böcker av henne här på en av hyllorna. Genren är inte min favorit men väl Husses.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, men hon är mycket intressant kvinna, värd att göra bekantskap med.

Mösstanten sa...

Jag har sett att den finns på SVT-play men det har inte blivit av att titta på den. Nu blev jag extra sporrad.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, vi har några böcker hemma, vill läsa.