Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 augusti 2019

siluetter - omslag

Siluett med Graham Green behöver inte vara svart.
De försvunna av Lori Roy.
Äventyr med Enid Blyton kan illustreras med vit siluett.
Skuggvinter av Louise Baumgärtner.
Mord och siluetter passar ihop med Agathas böcker.
Både gamla och nya Agatha Christie med siluetter.


Siluetter föreslår Boklysten.

15 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Fina siluetter du hittat!
Önskar dej en fin dag!

Hanneles bokparadis sa...

Lena, visst finns det många fina, önskar dig detsamma!

Robert W sa...

Flera Blytonböcker ser jag. Trevligt!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, riktigt trevligt! ❤️

Mia Eggimann sa...

Men jösses jag missade Christies böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, snygga, kanske går att lägga till.

Ett mystiskt bibliotek sa...

Jättefina siluetter! Agatha Christies jubileumsomslag är så fina. Tänkte inte på hur många siluetter det faktiskt är på dem. :)

Ama de casa sa...

Fina silhuetter! :-)
PS: Nu har du fler bilder än jag i dina inlägg... ;-)

Yasmine sa...

Jag älskar siluetter! :D

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, jag märkte de också nu när jag tittade :)

Ama, hihi, undantag idag :)

Yasmine, finns så många snygga!

Znogge sa...

Så många snygga bokomslag det finns när man tittar närmre på dem!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, verkligen!

Boklysten sa...

Väldigt många siluetter och jag ser att jag missat otroligt många när jag tittat igenom mina böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag blev överraskad att de var så många.

Åsa sa...

Ja när det gäller Christies böcker hade man en del att välja bland. Mordet på Orientexpressen fick vara med bland mina också. :)