Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 september 2019

hur skulle jag vilja dö?

Enkät: Låt böckerna beskriva ditt liv, häng på!
Detta kommer troligen från Bokhoran.
1. Är du man eller kvinna? Kvinnan i politiken
2. Beskriv dig själv: Fullkomlig kvinna (L.P. Hartley)
3. Hur mår du? Förträffliga fruntimmer (Barbara Pym)
4. Beskriv stället du bor på: Äventyrens ö (Enid Blyton)
5. Vart skulle du vilja resa? Moby Dick på Irland (Ray Bradbury)
6. Beskriv din bästa vän: The Loving Friends (A Portrait of Bloomsbury)
7. Favoritfärg: Under det rosa täcket (Nina Björk)
8. Väder just nu: Högsommar (Edna O´Brien)
9. Favoritårstid: September (Rosamunde Pilcher)
10. Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Alice i Underlandet (Lewis Carrol)
11. Vad betyder livet för dig? Mothers and Sons (Colm Tóibín)
12. Hur är ditt förhållande? Lyckligare än de flesta (Ernest Raymond)
13. Vad är du rädd för? Rädd att flyga (Erica Jong)
14. Dagens aforism? Och härligheten i evighet amen (Rebecka Nilsson)
15. Vilket råd skulle du vilja ge? Gör vad du vill (Erlend Loe)
16. Hur skulle du vilja dö? The Body in the Library (Agatha Christie)
17. Motto: Skit i traditionerna (Leif Panduro)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Leif Panduros böcker läste jag någon gång på 80-talet och tyckte då de var jättebra. Skit i traditionerna passande titel för mej då. Men sedan blev man äldre och titeln är inte längre lika tilltalande, ha,ha!

Mrs Calloway sa...

hihi! bra svar! men visst har du en dotter? och - hör inte julen till traditionerna? jag vill minnas att du brukar fira den lite? i några månader, typ?

znogge sa...

Vilken trevlig utmaning att svara med boktitel! Tror jag har stött på den tidigare...

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, man anpassar sig väl :)

Mrs Calloway, min dotter är ju också mamma så hon får hänga på där... Jo, jag är julgalen, men är samtidigt öppen för nya traditioner.

Znogge, du får gärna hänga på.

Decdia sa...

Hihi, med tanke på alla dina böcker så kan det inte ha varit jättesvårt att hitta passande titlar. ;)

Hannele sa...

Decdia, lite fick jag tänka :)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Väldigt passande titlar du har!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, ibland hittar man de rätta :)