Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 september 2019

ont om plats i bokhyllan? #28

Riktigt bra tips att pyssla med gamla böcker: HÄR.

13 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det känns lite sorgligt. Fast om ingen någonsin kommer att läsa boken så kanske ...

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, ändå ett bra sätt att få boken leva vidare.

Klimakteriehäxan sa...

Kul. Men inget jag tror att jag ska försöka mig på - eller skulle lyckas med.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, intressant för de pyssliga.

KajsaLisa sa...

Dom blir svårlästa :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, oj, bästa att läsa först :)

znogge sa...

Häftigt och imponerande!

Ylva sa...

Vad fint med lampfötterna! Jag har en kollega som gör bokjulgranar på samma sätt.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, roligt sätt att återvinna gamla böcker.

Ylva, låter ju hur kul som helst!

Anna Christina sa...

Kul idé. Fast jag skulle nog ha svårt att välja ut vilken bok jag skulle få offra. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Anna Christina, jag kan förstå det :)

Yasmine sa...

Tycker sånt är så häftigt :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, inte helt lätt, tålamodskrävande.