Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 september 2019

tacksam mot min far - helgfråga

Bibliotheca i Åbo öppnade 1903.

Hur visar jag tacksamhet, undrar Mia i Helgfrågan.
Jag urnsätter min 90-åriga far på fredag med mitt äldsta barnbarn i mitt barndomsland 🇫🇮 och jag ska hålla ett litet tal om hur tacksam jag är över alla mina intressen som jag fått av honom; fotografering, teknik, trädgård, böcker... Karelenska färger på urnan.
Mias Helgfråga

22 kommentarer:

Sara Pepparkaka sa...

Hoppas resan blir fin fast orsaken för den är sorglig.

Mia Eggimann sa...

Viktigt att visa tacksamhet. Kram

Mrs Calloway sa...

det blir säkert en minnesvärd resa. fint att få säga tack och farväl och att ha barnbarnet med.

Ama de casa sa...

Hoppas ni får en fin och minnesvärd stund.
Kram

Robert W sa...

Det är viktigt att få ta farväl.

Bokdamen sa...

Viktiga saker att ta farväl.

Hanneles bokparadis sa...

jag har världens bästa resesällskap av barnbarnet ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Fint.

KajsaLisa sa...

Han delade med sig bra saker till dig.

Mösstanten sa...

Hoppas att det blir en fin resa för dig och ditt barnbarn.

Hanneles bokparadis sa...

Fin resa på alla sätt, vi bor fint och ska se oss runt i min födelsestad, visa barnbarnet.

Hanneles bokparadis sa...

min sista resa till Finland 🇫🇮

znogge sa...

En pappa kan betyda mycket.

Ylva sa...

Vilket vackert bibliotek och vad många fina minnen du har av din far!

Lottens Bokblogg sa...

Fint för barnbarnet att få höra.

Hanneles bokparadis sa...

det blev fint avsked ❤️

Lena i Wales sa...

Önskar er en fin resa.
Fina minnen och ett vackert bibliotek.

Åsa sa...

Många fina minnen och stor tacksamhet kommer upp då, trots tung stund. Min far gick bort för ungefär tio år sedan. En far betyder så mycket. Höll inte på att ens få ta ut semesterdag från jobbet för att gå på begravningen, otroligt pressad situation på arbetsplatsen jag var på just då, fanns tydligen inte plats för medmänsklighet ens. Usch, vilken jobbig tid det var... på många sätt.

Yasmine sa...

Fina intressen du fått från honom! Kram

Hanneles bokparadis sa...

jag kan vara tacksam för mycket för min far ❤️ glad att vi åkte iväg

Eva Trillian sa...

Fint att kunna känna tacksamhet mitt i sorgen!
Beklagar din förlust!

Hanneles bokparadis sa...

Eva, tack, nöjd med att ha bra minnen!