Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 september 2019

verklighetsutflykt - tisdagstrio

En passionerad man av Joanna Trollope när man vill göra en utflykt till England i läsfåtöljen.
Anonyma skoälskares klubb (2009) av Beth Harbison berättar om några kvinnor, som varken är lyckliga eller nöjda med sina liv - och deras passion är snygga dyra skor. På tisdagskvällarna byter de märkesskor med varandra.
Engelsk slottsromantik av Victoria Holt, hon heter Eleanor Hibbert (1906-1993) men har skrivit under flera pseudonymer, mest gotiska romantiska romaner, som utspelar sig under 1800-talet i England. Guvernanten på Mellyn (1961) berättar om en fattig flicka av fin familj, stort hus med hemligheter, skriven i jag-form. Verklighetsflykt och trevlig underhållning.
 

verklighetsutflykt är temat
tisdagstrion hos: Ugglan.

21 kommentarer:

Znogge sa...

Lättsam underhållning för stunden vilket inte är fel.

Mia Eggimann sa...

Min mor läste Victoria Holt . Ha det bra. Mia

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det behöver man ibland.

Mia, Holt är ganska mysig läsning, önskar dig en bra dag.

Mösstanten sa...

Jag undrar just hur Joanna Trollopes böcker är. Jag har en av henne på bokvagnen. Men den blir väl läst så småningom.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Joanna Trollopes böcker är väldigt brittiskt 🇬🇧

Ett mystiskt bibliotek sa...

De böckerna av Holt hade jag ingen aning om, dem måste jag kolla upp! De låter verkligen som något för mig. :)

Är bilden högst upp hemma hos dig? Så många, fina tavlor!

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, Victoria Holt är mysig brittisk verklighetsflykt ❤️
Headern är mitt påfågelsrum, nu klart.

Scylla sa...

Lite udda och rolig trio!

Monika sa...

Sko-boken låter ju väldigt annorlunda :)

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, skön avkoppling!

Monika, riktig verklighetsflykt :)

Vargnatt sa...

Victoria Holt kanske jag måste kolla upp :)

Mrs Calloway sa...

Victoria Holt känner jag väl till och Johanna Trollope också. kände inte till skoboken. stackars rika damer så tråkigt de måste ha!

Boklysten sa...

Victoria Holt läste jag mycket av när jag var yngre. Tack för tips!

Yasmine sa...

Vilken grej att byta skor med varandra! :D

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, kanske något för dig.

Mrs Calloway, tvärtom, dessa kvinnor är inte alls rika.

Boklysten, jag är tydligen ung fortfarande.

Yasmine, bra tips om man inte har råd själv :)

Lottens Bokblogg sa...

Jag slukade Victoria Holts böcker i tonåren!

FrökenChristina sa...

Tur att det finns böcker för alla fantasier. Skoböcker ska man aldrig underskatta.

Klimakteriehäxan sa...

Jag hade lite svårt att bestämma vilken sorts verklighetsflykt jag tyckte det skulle handla om ...

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, har inte sett så många skoböcker :)

Klimakteriehäxan, det finns nog något för alla smaker...

Åsa sa...

Annorlunda verklighetsflykt! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, en annan värld än min :)