Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 september 2019

Vi läser om Knausgård

Knausgård berättar i tidningen Vi Läser om sitt nya liv i London, huset fullt med småbarn och ny fru, och hinner ändå både läsa och skriva. Intressant om Matilda Gustavsson som gillar sitt arbete som kulturjournalist. Tidningen tipsar om Normala människor av Sally Rooney, Oktoberbarn av Linda Boström Knausgård, Lanny av Max Porter. Och en författare som inte läser deckare. Tips om litterära sevärdheter på Mallorca.

4 kommentarer:

Mösstanten sa...

Tack för tips. Jag läste nyligen en artikel på nätet om Knausgård och hans liv i London. Kanske var det samma?

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, det skulle jag inte tro, men han är på tapeten nu.

Klimakteriehäxan sa...

Tittar på din header, från påfgelsrummet, och blir så imponerad av hur väl du lyckats lägga pussel med dina tavlor!!!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, där finns fler påfågelstavlor, påfågelskuddar, påfåglar... på 7 m² - och drygt 38 meter böcker!