Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 oktober 2019

en styggelse

Lånade en gammal biblioteksbok, fullt med hundöron. Hoppas Agneta, Klimakteriehäxan och BP, Emma, Gerd har riktiga bokmärken.

13 kommentarer:

znogge sa...

Så irriterande! Några av mina elever har lärt sig att vika egna hundöron. Det är ett sorts bokmärke som man trär över sidornas hörn. Så söta och fina!

Mösstanten sa...

Om folk kunde nöja sig med att vika hundöron i sina egna böcker!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, låter som ett bra bokmärke.

Mösstanten, helt förkastligt att vika bokmärken i andras böcker!

Ama de casa sa...

Men FY då! Jag viker hundöron (fast inte i lånade böcker) men man får inte lämna kvar dom! Måste ju vecklas ut igen (annars vet man ju inte var man är ändå... ;-) ).

Hanneles bokparadis sa...

Ama, precis, hel knasigt!

Geddfish ♥ sa...

Mycket osnyggt! Denna person har inte läst mycket åt gången heller. Inte heller kul om det uppstått fläckar.
Mitt bokmärke, som du sett, är http://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/10/mina-bokmarken-v-40.html

Klimakteriehäxan sa...

Ofattbart att någon gör så. I en biblioteksbok!!! Tveksamt om jag har något bokmärke denna dag.

Älskar att läsa sa...

Fy! Jag skulle aldrig någonsin få för mig att vika hundöron. Inte i mina egna böcker och absolut inte i biblioteksböcker! Men en kompis gör det och menar att det ska synas på en bok att den är läst...

Hanneles bokparadis sa...

Gerd ♥ det märkliga att hundöron kommer bara efter ett par sidor...

Klimakteriehäxan, mycket dåligt!

Agneta, jag viker inte hundöron i några böcker. Bättre minne än så har jag...

Älskar att läsa sa...

Hannele, jag menade inte att du gjorde det utan mer till dom som gör det.
Hoppas att du får en fin helg :)

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, jag förstod det... önskar dig detsamma :)

BP sa...

Det borde faktiskt sitta en lapp på bibliotekets böcker med budskapet att det är förbjudet att göra hundöron i inbundna böcker. Hundöron kan jag i värsta fall köpa när det gäller privata pockets, men inte lånade.

Hanneles bokparadis sa...

BP, blir ledsen när jag hittar en sådan bok på biblioteket.