Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 oktober 2019

letat i Finland

Hittade på ett museum i Åbo ett mjukt bokmärke som ser ut som en matta, finns även musmatta, men det köpte jag inte.
kanske Agneta, Klimakteriehäxan och BP, Emma, Gerd har bokmärken.

16 kommentarer:

Mösstanten sa...

Ett fint och roligt och mjukt bokmärke.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, saknades i min samling :)

Znogge sa...

Den sortens bokmärken var väldigt populära ett tag! Fint.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag har inte sett tidigare.

Klimakteriehäxan sa...

Snyggt! Jag har liknande glasunderlägg.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, låter passande där också!

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

Så fint det är :D. Kul att hitta saker man gillar :)

Hanneles bokparadis sa...

Orskullan, jag är glad att jag hittade denna :)

BP sa...

Vilket fint bokmärke! Har aldrig sett ett sådant. Som du säger, det ser ut som en matta eller en gobeläng. Snyggt!

Hanneles bokparadis sa...

BP, mjuk som en riktig matta!

Ama de casa sa...

Ännu ett fint bokmärke! Fast jag skulle ha haft större nytta av musmattan ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, musmattan är också fin :)

Emma, Sol som sol? sa...

Jättesött bokmärke. Tycker det r kul när det ser ut som något annat eller har dubbel användning. Fast det är klart, den mattan var i minsta laget. Till ett dockhus?

Hanneles bokparadis sa...

Emma, barnbarnen kan få låna till sitt dockhus ❤️

Geddfish ♥ sa...

Jag har aldrig sett ett sådant bokmärke men det verkar fint och mjukt!

http://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/10/mina-bokmarken-v-41.html

Hanneles bokparadis sa...

Gerd, helt i min smak!