Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 oktober 2019

London Calling: England '79

En skildring av Storbritannien 1979, med anledning av fyrtioårsjubileet för skivan London Calling av The Clash. Om de politiska oroligheterna då och nu, och om musiken och konsten som skapades i ett land i fritt fall. Med bl.a. Jon Savage, Pennie Smith, Paul Gilroy och Don Letts. Se: HÄR.

6 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Var en gång på en guidning i runt i Soho och Lecester Square där vi passerade klubben där Clash spelade hela dubbelalbumet natten innan det släpptes i butikerna. Mycket man missar när man inte är född. :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, wow! Det var dig jag jag tänkte på när jag såg programmet :)

BP sa...

Jo då, den låten kan jag till och med fortfarande nynna på:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, jag tyckte om programmet :)

Ama de casa sa...

Jag var i London med min kusin under vår tågluff 1979. En härlig upplevelse :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, så roligt det låter!