Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 november 2019

en vinnare

Årets vinnare av bokmärksdesigntävlingen för barn och unga i Göteborg, Amelie som designat: HÄR. Kanske även Agneta, Klimakteriehäxan och BP, Emma, Gerd har bokmärken.

15 kommentarer:

Mösstanten sa...

Vilket fint bokmärke hon har designat! Fint initiativ att ordna en sådan tävling bland barnen.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanter, verkligen! Roligt att involvera barnen.

Znogge sa...

Så fint och vilken trevlig tävling!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, över 600 barn var engagerade i Göteborg!

Ama de casa sa...

Vilken duktig tjej! Jättefint ju :-)

evelina reads sa...

Kul initiativ! Även bookdepository.com brukar ha designtävlingar till de bokmärken de skickar med i paketen, och jag tycker alltid att det är så roligt att se vinnarna (och att få hem några av dem med mina beställningar förstås...)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, kanske hon fortsätter att rita!

Evelina, roligt med personliga bokmärken, där man vet vem som står bakom.

Geddfish ♥ sa...

Fint initiativ och vackert bokmärke, duktig tös!
https://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/11/mina-bokmarken-v47.html

Klimakteriehäxan sa...

Men så kul att de har den tävlingen! Fint resultat blev det också!

wiolettan sa...

Så trevligt och fint gjort. Beundrar personer som är kreativa.

Hanneles bokparadis sa...

Gerd, roligt att barnen får vara med!

Klimakteriehäxan, lockar kanske fler barn till böcker!

Wiolettan, det tror jag att du också är.

BP sa...

Vilket roligt bokmärke målat av en elvaåring! Det var otippat! Framsidan är ju riktigt proffsig. Hon skulle nog kunna sälja sina bokmärken i bokhandlar!

Hanneles bokparadis sa...

BP, absolut, nu fick hon ju äran!

Älskar att läsa sa...

Vilket fint bokmärke och verkligen kul att barnen fick vara med!

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, kanske barn blir lockade av läsning!