Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 november 2019

Europa runt - tisdagstrio

The Hidden Places of England.
Omvägen av Gerbrand Bakker.
Med tåg genom Europa : 470 tips.
 

Europa runt är temat
tisdagstrion hos: Ugglan.

25 kommentarer:

Mösstanten sa...

Du har en riktig Europa-runt-bok i din trio. Omvägen står i listan över böcker som jag vill läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, vill läsa mer av Bakker, fin bok.

Ugglanoboken sa...

Gillar dina! :-) Bakker är riktigt bra. Jag hoppas det kommer att översättas mer av honom till svenska.

Hanneles bokparadis sa...

Helena, jag gillar också mina böcker, gillar verkligen att resa i läsfåtöljen :)

Monika sa...

När jag var yngre funderade jag lite på att tågluffa i Europa, men jag var nog för bekväm redan då :)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, jag var alltid ett år för gammal :)

Robert W sa...

Wales skulle jag gärna besöka. Fast ännu hellre Skottland.

Klimakteriehäxan sa...

Reseböcker - bra grepp på detta ämne!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, båda delarna är värda ett/flera besök!

Klimakteriehäxan, härligt att resa i läsfåtöljen, man kommer långt på billigaste sätt!

Mia Eggimann sa...

Bra tips.

Lena sa...

Tack för tipsen. Kände inte till någon av dina böcker.

Ama de casa sa...

Den där sista boken passade ju helt perfekt till temat!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag tycker om alla tre.

Lena, hoppas någon lockar till läsning.

Ama, kanske något för er!

TinaO sa...

Ännu en Bakker! Intressant!
Och bra med en bok om att resa med tåg i Europa. Det är inte lätt att planera en rutt genom flera länder...

Veiken sa...

Europa har mycket att erbjuda, den saken är klart!

Hanneles bokparadis sa...

TinaO, jag tyckte mycket om Bakkers bok.

Veiken, Europa räcker mer än väl för mig.

Mrs Calloway sa...

Bakker har jag läst plus åtminstone en titel till av honom. gillar honom mycket

Vargnatt sa...

Vilken passande trio :)

Boklysten sa...

Okända böcker för mig. Tack för tips!

Bokdamen sa...

Ser ut att vara en passande Europa runt trio!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag vill läsa mer av Bakker.

Vargnatt, passande i läsfåtöljen :)

Boklysten, hoppas något faller i smaken.

Bokdamen, funkar i verkligheten och i fantasin!

Scylla sa...

Omvägen gillade jag verkligen.

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, en riktigt fin bok.

Åsa sa...

Med tåg genom Europa kan man nog ta sig en rundtur genom många länder. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, kom inte iväg i väg i min ungdom, var för gammal :)