Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 november 2019

fjädrar - omslag

Mord med guldkant av J D Robb alias Nora Roberts.
Oscar och den rosa damen av Éric-Emmanuel Schmitt.
Sorgen bär fjäderdräkt av Max Porter.
Påfåglarna av Mary Wesley och Påfågeln av Ulla Trenter.
Agatha Christie, Enid Blyton med grön papegoja.
Fjädrar (2019) av Jacqueline Woodson.


Fjädrar är tema hos Boklysten.

12 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag visste det var någon med påfåglar men kunde inte komma på Ulla Trenter

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag har flera böcker med påfåglar :)

Robert W sa...

Ser man på! Ett par lunnefåglar tittar fram på Äventyrens hav. Många fjädrande omslag du har hittat!

Lena sa...

Wow så många fina omslag du hittade. Ulla Trenters bok har jag haft i bokhyllan en gång i tiden.

Mia Halvarsson sa...

O hjälp så många du hittat!!! Här ser jag många titlar och författare som gör mig nyfiken :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, Vi fem har med sig även en grön papegoja på axeln!

Lena, jag tror den är ett loppisfynd.

Mia, riktigt bra läsvärda böcker.

Sara Pepparkaka sa...

Just det, du var ju extra förtjust i påfåglar!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, något speciellt med påfåglar ❤️

Robert W sa...

Ja nu ser jag papegojan! (Men det är inte Vi Fem, det är en av Äventyrsböckerna.)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, Enid Blyton i alla fall 🇬🇧

Boklysten sa...

Jättefina fjädrar!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, roligt tema igen.