Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 januari 2020

Fågeltribunalen som film - helgfråga

Fågeltribunalen skulle bli bra film, som Väggen av Marlen Haushofer.  
Många böcker blir filmatiserade, vilka böcker önskar du blev film/tv-serie? undrar Evelina och Mia i Helgfrågan. Brittiska böcker blir ofta trevliga filmer.

Bonusfråga: Några böcker blir film 2020, är det någon du tänkt se? har inte så bråttom, många bra filmer kommer att visas i svt.
Mias Helgfråga

22 kommentarer:

Sara Pepparkaka sa...

Jag väntar också oftast till senare med att se filmer.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, sällan det är så bråttom, jag gillar även riktigt gamla filmer.

Mrs Calloway sa...

jag tycker att det är vansinnigt roligt med gamla filmer där en kan se de gamla fina skådespelarna

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, eller hur, allt behöver inte vara nytt.

Boklysten sa...

Jag tittar inte så mycket på film s jag har noll koll på vilka böcker som kommer att filmatiseras

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag tittar en hel del på filmer, tycker även om gamla.

Bokdamen sa...

Ser på film ibland men har inte koll på årets filmatiseringar

Klimakteriehäxan sa...

Det var ett roligt svar!!!!

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag letar inte efter filmer, tittar när något intressant poppar upp.

Klimakteriehäxan, men så är det ju!

Lottens Bokblogg sa...

Fågeltribunalen har jag tänkt läsa!.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, riktigt bra spännande bok!

Mia Eggimann sa...

Då förstår jag att boken var bra, den ska jag läsa
snart.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, riktigt läsvärd bok.

FrökenChristina sa...

Låter som en intressant bok. Du som ser mycket på SVT. Såg du Unga Kvinnor som gick under julhelgen? Jag tyckte om den.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, klart jag såg Unga kvinnor (1868) av Louisa May Alcott i svtPlay.

Evelina Nilsson sa...

Jag har en svaghet för brittiska deckarserier :)

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, samma här 🇬🇧

Lena sa...

Jag kikar inte på många filmer på bio direkt när de kommer utan väntar tills de finns på dvd/blu-ray.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, jag har inte heller bråttom.

Åsa sa...

Har inte heller bråttom när det gäller filmer. Ibland kommer det något sevärt på svt e. tv4... man får ha lite tålamod. ;)

TinaO sa...

Väggen är bra, både som bok och film! Jag brukar också vänta in filmer, men emellanåt traskar någon av mina bokcirklar iväg på bio och då brukar jag hänga med.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, eller hur, det visas bra filmer hela tiden :)

TinaO, Väggen har jag inte vågat se som film. Biblioteket har filmklubb, riktigt trevligt.