Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 januari 2020

full storm i Norge

o
oIngen annan plats i Norge har så mycket storm och så mycket dåligt väder som på Stad, i nordvästligaste delen av Sogn og Fjordane. Denna vindpinade halvö längst ut mot havet är känd för sina extrema väderförhållanden.
ovädersturism på Stad i Norge
Riktigt bra 12 minuters program, duktiga vindsurfare också, se: HÄR.

8 kommentarer:

Znogge sa...

Apropå något helt annat så grattis på namnsdagen!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tack för att du kom ihåg! ❤️

Jennifer sa...

Fick höra någiót idag om att i Norge hade det varit 19 grader varmt nu!? Kan det stämma? Vart i Norge uppfattade jag dock aldrig..

Hanneles bokparadis sa...

Jennifer, det låter osannolikt....

Mrs Calloway sa...

glömde alldeles att gratulera på namnsdagen!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, tack! ❤️

Ama de casa sa...

Usch för att vara så utsatt för väder och vind!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, ändå trivs de att bo där!