Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 februari 2020

påfågeln flög med PostNord

Tack till BP som skickade denna vackra påfågel för att förgylla mitt påfågelsrum. Även ett vackert frimärke à la Gudrun Sjödén, min mångåriga hovleverantör, stort tack! Kanske även Agneta, Emma, Gerd, Klimakteriehäxan har bokmärken.
Påfågeln har fått ett nytt bra hem, och nya kompisar.

16 kommentarer:

Mösstanten sa...

Fint bokmärke och perfekt till dig.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, visst blir man glad av detta vackra bokmärke.

Ama de casa sa...

Vad snällt av BP och påfågeln kom ju verkligen i rätta händer också :-)

Klimakteriehäxan sa...

Passade dig perfekt! Jag har faktiskt ett litet återfall i bokmärkesbranschen i dag.

Geddfish ♥ sa...

Bussigt av BP att skicka påfågeln! Väldigt passande till dig!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, eller hur, en lycklig påfågel nu :)

Klimakteriehäxan, kan man ha för många bokmärken?

Geddfish ♥ mycket omtänksamt!

Znogge sa...

Vilket fint bokmärke och som gjort för dig!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag blev riktigt glad :)

BP sa...

Jättekul att bokmärket kom fram och har fått så många nya och betydligt finare kompisar:-) Tusen tack för länken:-) Himla skoj att även frimärket jag valde var helt rätt för dig. Ibland har man tur:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, tack, jag blev så glad! ❤️

Hanna sa...

Om du samlar påfåglar kanske det här uppdaterade (=maskindiskbara, mikrovågssäkra) porslinet kan vara något: https://www.royaldelft.com/en_gb/delft-blue-collections/peacock-symphony/item6404
Fick i present i höstas. Ger en dekadent touch.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, snyggt, egentligen samlar jag inte, har någon egenstaka mugg och tallrik... bara för mig när jag sitter i mitt påfågelsrum.

Veiken sa...

Påfåglar är fina. Gör sig bra som bokmärke!
Din hovleverantör Gudrun Sjödén vill jag inte handla av! Hon har inte värderingar som stämmer med en modern kvinnas!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, det där vet jag inte så mycket om, berätta mer!

Ylva sa...

Åh, vilken fin post! Visst är det kul att få oväntade brev!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, ganska sällsynt dessa tider.