Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 mars 2020

bokmärken som inte ramlar av

Praktiska bokmärken som inte ramlar av, man kan göra små anteckningar, sidonummer och sånt. Kanske även Boklysten, Gerd, Agneta, BP, Klimakteriehäxan har bokmärken.

14 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Självhäftande bokmärken?? Inte så dumt ju :)

Hanneles bokparadis sa...

tant, vanlig post-it lappar jättebra bokmärken, man kan skriva lite anteckningar också.

Hanna sa...

Mycket smidiga, men jag förstår inte varför de ska sälja dem i flerfärg? Favoriten går först, och färgarna man inte gillar tar aldrig slut, och då kan man heller inte köpa nya.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, jag gillar flera färger, det finns alla sorter, enfärgade, säkert även gråa...

Klimakteriehäxan sa...

Hittade nyss ett riktigt gammalt och välanvänt bokmärke, kvar i något jag läste för länge sen. Spar det till nästa lördag!

Znogge sa...

Smart!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, kul med små gamla fynd.

Znogge, billigt och fungerande!

Geddfish ♥ sa...

Kul idé och färger blir man så glad av. Gillas!
Trevlig lördag!

Musikanta sa...

jag kör alltid med gamla vykort som bokmärken. Det är roligt att minnas.
Ingrid

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish, praktiskt speciellt när man inte läser hemma, tappar inte detta bokmärke.

Musikanta, trevlig återanvändning av fina minnen.

Lyrans Noblesser sa...

Älskar alla sorters bokmärken <3

Hanneles bokparadis sa...

Lyran, samma här ❤️

Ama de casa sa...

Vilka fiffiga bokmärken! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, perfekt på resa och på blåsig parkbänk :)