Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 mars 2020

cirkus - omslag

Cirkus är spännande miljö för Enid Blyton.
Enid Blyton har skrivit många äventyr i cirkusmiljö.
Cirkusdeckarna.
Största möjliga njutning! av Henry Bronett Henry som
berättar om cirkuslivet, goda recept.

 Cirkus omslag hos: Boklysten.

10 kommentarer:

Robert W sa...

Jag har också med Enid Blytons Äventyrens cirkus :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert, en kvinna som gillar cirkus :)

Lena i Wales sa...

Cirkus måste vara ett perfekt ämne att skriva om, där händer så mycket och finns så många intressanta personligheter.
Ha det bra!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, perfekt deckarmiljö :)

Ama de casa sa...

Jag har aldrig riktigt gillat cirkusar. Dom som skrämde mig mest var dom elaka clownerna med vitmålade ansikten...

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag har hört detta... men dagens clowner är snälla...

Åsa sa...

Fina gamla böcker, väcker minnen. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, kul tema :)

Ett mystiskt bibliotek sa...

Ett svårt tema, men kul! Du hade ju hittat många bra!

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, inte helt lätt men kul!