Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 mars 2020

fjärran länder - omslag

En parisiskas resa till Lhasa : Till fots och med tiggarstav från Kina till Indien genom Tibet av Alexandra David-Néel, vilken kvinna, levde 101 år.
Hundraåringen av Jonas Jonasson.
Agatha Christie reste mycket i sitt liv.
På tunn is : En resa till Antarktis av Jenny Diski.
Hittat min gamla View-Master med 3D-bilder.
Konungens återkomst av J.R.R Tolkien.
Viktiga kartor : för äventyrare och dagdrömmare av Sarah Sheppard.
Delhis vackraste händer av Mikael Bergstrand.

  Fjärran länder, omslag hos: Boklysten.

11 kommentarer:

Ama de casa sa...

Nu blev jag sugen på att resa, men det lär nog dröja ett tag. Ett bra tag...

Robert W sa...

Hundraåringen och Dehli har jag också med.Roligt tema idag.

Lena i Wales sa...

Resande lär dröja, men något att se fram emot.
Trevlig våffeldag!

Lena sa...

Tack för trevliga boktips. Hos dig är det flera som jag läst.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, många ressugna ute i världen...

Robert W, jag gillar också temat.

Lena i Wales, vi får resa i läsfåtöljen, jag ska cykla iväg och köpa räksallad till våfflorna.

Lena, det får bli en resa bland böcker.

Klimakteriehäxan sa...

En parisiskas resa tyckte jag om!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, vilka kvinnor det fanns förr, långt före charter!

Åsa sa...

Ja just, View-Master, så hette den ju! Vilken pryl, med sådana runda skivor till, som diabildsprojektor i miniatyr för en. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, våra barnbarn älskar att titta i View-Master :) ❤️

Mrs Calloway sa...

Jenny Diski steg väl aldrig ur sin hytt, om jag minns saken rätt?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Patti Smith och Rosa Liksom gillar också tåg