Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 mars 2020

glädje - omslag

Irländska leenden, St Patrick’s Day igår.
Kokkonst för livsnjutare av Edward Blom och Gunilla Kinn Blom. Han kan konsten att ordna glädje billigt utan krusiduller. Allting gott och alldeles för mycket är rolig läsning; tips om baklängesmiddag som avslutas med sill... och andra tokigheter. Walesiskt, 1800-tal, farmors recept, kärleksmat, reseminnen.

 Glädje omslag hos: Boklysten.

16 kommentarer:

Robert W sa...

Där har du hittat glada människor. Edward Blom verkar glad för jämnan :)

Lena i Wales sa...

St Patricks Day fick inget firande för mig i år, tyvärr.
Sköt om dig!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, bra om man hittar glada människor att umgås med, ger styrka, skratt förlänger livet... tror jag, gör i alla fall livet roligare.

Lena i Wales, det har varit dämpat firande senaste dagarna, ha det bra!

Ama de casa sa...

Det behövs verkligen en glädjeboost i dessa tider - tack för den! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, glädje smittar, vetenskapligt bevisat ❤️

Hanna / Rak i ryggen sa...

Härligt med glädje! Vi upptäckte förskräckt att vi drack rödvin på St Patricks day. Helgerån.

Ylva sa...

O´Flanagan gillar jag när jag vill ha något snällt och lättläst.

Lena sa...

Fina omslag på tema glädje.

Åsa sa...

Fina glada omslag! Matglädje är viktigt. :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, ibland gör man misstag här i livet...

Ylva, tack för påminnelse om Sheila O'Flanagan.

Lena, tack, lite fest kan man ju ha hemma i alla fall.

Åsa, väldigt viktigt både med andlig och själslig spisning.

Mrs Calloway sa...

många glada människor. men när Edward Blom öppnar munnen hoppar det många grodor!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag tycker om att lyssna på honom!

KajsaLisa sa...

Det finns flera saker med Edward Blom att kolla in på youtube, bland annat snabbmatens historia.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, Edward Blom är väldigt duktig om matens historia, det tycker jag är intressant, älskar att läsa gamla kokböcker.

Paula sa...

Tror jag ska leta efter Edwards bok, skulle passa mig, lite hur som helst bara det är gott, skit i etiketten! Trevlig helg

Hanneles bokparadis sa...

Paula, hans kokböcker är underbar läsning.