Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 mars 2020

grå - omslag

Mot fyren av Virginia Woolf.
Patti Smith.
Var slutar texten?
Träning för latmaskar.
De försvunna böckernas bibliotek av Kristoffer Leandoer.
Tidens guld.

Gråa omslag hos: Boklysten

11 kommentarer:

Ama de casa sa...

Träning för latmaskar låter som en bok för mig, men jag ids nog inte läsa den ;-)

tanthuset.blogg.se sa...

Här finns en hel del tips på böcker att läsa, ser jag....men jag skippar träningen ;)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, viktigast för oss som inte ids läsa den :)

tant, det är dumt att skippa den viktigaste boken...

Mrs Calloway sa...

Apans år har undgått mig. Patti Smith är en favorit

Robert W sa...

Tuktans ljuva år har ett fint omslag.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Apans år av Patti Smith är ganska ny.

Robert W, lånade den på biblioteket, ska läsa nu.

Åsa sa...

Grått är ju riktigt stiligt på bokomslag, har inte läst några av dina titlar.

Lena sa...

Wow, du hittade också jättemånga.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, visst är det snyggt.

Lena, inte så svårt som jag först trodde.

Mia Eggimann sa...

Det var en hel del grått.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, kom på att jag har egentligen fler gråa...