Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 april 2020

eld - tisdagstrio

Moratorium (2019) av Monica Rehn.
Skrivet i eld av Samuel Beckett.
Enid Blyton: Mysteriet med den brunna stugan och Hemliga Sjuan i elden.
Eldsprutande drake i Göteborg Valborg drakens år i Kina 2015.
 

Eld
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

21 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Moratorium hade jag också. Väldigt häftig drake.

Mösstanten sa...

Idel spänningslitteratur här. Den brunna stugan har jag förstås läst, mycket spännande när jag var bokslukare.

Ugglanoboken sa...

Kan tänka mig att eld finns i titlarna på många spänningsböcker. Alltid kul när Enid Blyton dyker upp här hos dig :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, i år blir det inget Valborgsfirande...

Mösstanten, eld härjar mer sällan i feelgood-böcker.

Helena, jag blir glad av Enid Blytons böcker :)

Monika sa...

De två första har jag läst och eventuellt någon av Blytons böcker. Har ingen aning om vilka jag läste som ung 🙂

Vargnatt sa...

Häftig drake! :)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, inte lätt att komma ihåg, Blyton var produktiv.

Vargnatt, synd att i år blir det inga drakar till Valborg.

Robert W sa...

Åh, Mysteriet med den brunna stugan är det säkert ett halvsekel sedan jag läste.

Ama de casa sa...

Cool drake! :-)

Klimakteriehäxan sa...

Är bara bekant med Blyton. Men henne är jag ju å andra sidan väldigt bekant med.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, tiden går fort när man har roligt.

Ama, tråkigt att Chalmerscortègen 2020 inställd.

Klimakteriehäxan, Moratorium av Monica Rehn är riktigt bra.

Scylla sa...

Ja! Eldiga Blytonböcker :) De andra två kände jag inte till.

Lena sa...

Tack för tipsen. Moratorium står bland mina olästa och skall läsas snart. Blyton läste man ju mycket som ung.

Hanneles bokparadis sa...

Scylla, Blyton lyckades variera sig i sina böcker :)

Lena, jag tyckte om Moratorium.

Mrs Calloway sa...

har inte läst någon i din trio. fastän jag kan ha läst Blyton även om jag inte kommer ihåg det

Fialia sa...

Här var det nya bekantskaper för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, lite blandad spänning.

Fialia, alla läsvärda.

Cinnamon sa...

Jag har läst flera av Enid Blyton och Skrivet i eld.

Hanneles bokparadis sa...

Cinnamon, inte så många fler titlar jag hittade.

Åsa sa...

Se där, Enid Blyton igen! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, Enid Blyton var produktiv :)