Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 april 2020

Fay Weldon har fått en egen hylla

Bra läsning för några veckor framåt, hett#51.
Upptäckte att Fay Weldon fått en helt egen hylla hos mig.
Hon har skrivit Brev till Alice, där hon ger råd hur man ska läsa Jane Austen. Weldon har skrivit flera romaner och även en biografi om författaren Rebecca West - som var ihop med HG Wells.
En hondjävuls liv och lustar (1984) av Fay Weldon har nytryckts med vackert omslag med en fyr, Mary Fischer bor i ett fyrtorn, jag har sett filmen. Weldons självbiografi Auto da Fay.

Veckans inlägg i Monikas Hett i hyllan där man bekänner sina hyllvärmare.

8 kommentarer:

Mösstanten sa...

Day Weldon har jag läst några böcker av och det står faktiskt en på min bokvagn också - och det visar sig vara Letters to Alice.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, en trevlig bok om man tänker ta an Jane Austen.

znogge sa...

Det var länge sedan jag läste Fay Weldon. Jag tröttnade lite på hennes böcker men frågan är vad jag skulle tycka nu...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, Weldon har varit väldigt produktiv...

Monika sa...

Fay Weldon har jag läst en bok, Avbilder, men det var evigheter sedan. Jag minns den som bra i alla fall.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, flera av hennes böcker är läsvärda fortfarande.

femfemman sa...

Just det hon med djävulens lustar...var ju ett tag sen. Kunde vara idé att kolla vad hon har att erbjuda...

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, Fay Weldon är ju feministisk författare.