Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 april 2020

läser just nu - helgfråga

Barnbarnen har redan fått sina påskägg med nyttigt godis och lite pyssel. Vi gömde påskäggen i trädgården när våra barn små, eller påskharen som gjorde det - även när barnen var stora och kom hem med pojkvän.. eller flickvän.

Vad läser du nu? undrar Mia i Helgfrågan: Vår av Ali Smith.
Bonusfråga: Ditt favoritpåskgodis är? allt, men äter inte allt.
Mias Helgfråga

24 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

våra resande barn och barnbarn kommer inte så det blir en väldigt läsande helg. sitter dock ute i trädgården när det inte blåser för mycket. vi brukar också gömma påskägg. gillar mycket godis, men långt ifrån allt. dock finns det ju speciella saker

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, våra barn och barnbarn har cykelväg till oss, det blir annorlunda påsk för många.

Bokdamen sa...

Ali Smith har jag tänkt läsa något av.

femfemman sa...

Som pesten - av Hanne Vibeke Holst. Osannolikt aktuell. // Anna-Lena

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag gillar Ali Smiths böcker.

Anna-Lena, maken har börjat på Som pesten.

wiolettan sa...

Det blir en del läsande av böcker denna tid, samt lösande av korsord.
Hoppas att du får en bra Påskhelg.

Hanna / Rak i ryggen sa...

Fina harar (kaniner?) och fin boktitel!

Boklysten sa...

Blir lite nyfiken på boken!

Klimakteriehäxan sa...

Jag äter nästan allt ...

Mösstanten sa...

Ali Smith är inte så dumt att läsa. Hoppas att de får en trevlig påsk.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, korsord låter trevligt

Hanna, kaninerna (?) smyckar vår trädgård, passande titel!

Boklysten, jag gillar Ali Smith.

Klimakteriehäxan, samma här, gillar allt.

Mösstanten, önskar er det samma.

Lottens Bokblogg sa...

Vi slutade med påskägg och jakten för några år sedan.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, barnbarnen får påskägg av oss, hur de får dem vet jag inte :)

tanthuset.blogg.se sa...

En enda gång i mitt liv har jag fått leta påskägg, så lycklig jag var :)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, du får ordna äggjakt själv till vänner, säkert uppskattat :)

Robert W sa...

Nyttigt godis i påskäggen? Det ska vara choklad, marsipan och sånt! Ali Smiths bok har jag funderat på.

Lena sa...

Ali Smiths böcker är jag sugen på att läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, låter som något som äldre gillar...

Lena, jag har gillat hennes tidigare böcker.

Nilmas Bokhylla sa...

Vi hade äggjakt här igår, väldigt spännande med skattkarta och ledtrådar.

Hanneles bokparadis sa...

Nilma, det är så roligt!

Åsa sa...

Verkar ju som en titel som passar fint såhär på våren. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, kul att följa med årstiderna :)

Mia Eggimann sa...

Passande att läsa Vår, hoppas den är bra.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag tycker om Ali Smiths böcker.