Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 april 2020

lycka är en egen liten trädgård

Bästa plats för lek och avkoppling.

19 kommentarer:

Christina Karlsson sa...

Där är vi eniga! En egen trädgård är balsam för själen :)
Kram och fin påskhelg!

Hanneles bokparadis sa...

Christina, och nu har vädret blivit varmare, ha en bra påskhelg!

Susie på Stjärnarve... sa...

Utan trädgård så skulle man inte kunna njuta av livet.....
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, ganska rätt, halva året njuter jag i vår lilla trädgård, eller på altanen som är i alla väderstreck :)

Ama de casa sa...

Så vårfint! :-)

Klimakteriehäxan sa...

Jag gläds åt min balkong. Övervintrande pelargoner börjar blomma, min lilla ros också, liksom karpaterklockorna! Och så har jag planterat violer.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, nu har värmen och vårblommorna kommit :)

Klimakteriehäxan, fint, min snart 88-åriga mor har odlat egna tomater i sin lilla balkong nästan fyra decennier, nu har hon en liten uteplats, hennes make odlar tomater där, snart.

Geddfish ♥ sa...

Klart det är lycka med egen trädgård! Jag får minnas dem jag haft.
Trevlig påsk!

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ denna är vår första och enda ❤️
Trevlig påsk!

Znogge sa...

Så sant som det är sagt!

Glad Påsk!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag har alltid njutit av vår lilla trädgård, fullt med bär och frukt, barnbarnens favorit :)

Lena i Wales sa...

Så fint!
Fortsatt trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, tack, vildvuxet söndersprängt berg,
önskar detsamma.

Mrs Calloway sa...

grönt gräs (läs: mossa) under fötterna är härligt. i år växer här plötsligt massor av violer. fåglarna gillar buskagen

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, mössa är väldigt japanskt,
mysigt med många fåglar, en levande trädgård.

Mrs Calloway sa...

Moss Gardening, ja. sedan dess har jag besökt en japansk mossträdgård. en måste skriva och be om tillåtelse att få komma. och när en kom dit måste en skriva sutror en stund innan en fick gå in i den underbara trädgården

Hannele på Hisingen sa...

Mrs Calloway, lite avundsjuk... du får visa bilder

BP sa...

Va!!!!! Inget bokmärke!!!

Hanneles bokparadis sa...

BP, hittade inget påskigt, kommer nästa vecka :)