Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 april 2020

min korta karriär på Världsbokdagen

Det var planerat att jag skulle hålla ett litet föredrag på biblioteket och tipsa om bra trädgårdsböcker, berätta om mina favoritböcker och om min bokblogg idag på Världsbokdagen 2020, men det händer ju inget på den fronten på bibliotek, allt inställt. Men jag fick i alla fall besök av två trevliga bibliotekarie. Vi fikade, pratade om böcker... och jag fick en underbar fotokalender om Monets trädgård, med plats för eget skrivande.
Mitt besök hos Monet en varm septemberdag +30°C (85°F).

7 kommentarer:

Mösstanten sa...

Så synd arr det inte blev av. Hoppas att du kan få hålla föredraget när coronafaran är över.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, det är mycket som blir inställt dessa dagar.

Ama de casa sa...

Det är så tråkigt med allt som ställs in nu...

Klimakteriehäxan sa...

Vad var det han sa Lundell? "En inställd spelning är också en spelning ..." Jag hade glömt bord Världsbokdagen.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, svårt att planera nånting nu....

Klimakteriehäxan, jag ger ju bra boktips här varje dag :)

Hanna / Rak i ryggen sa...

Så synd. Hoppas det går fler tåg. Trevligt med Monet, visst var du i hans trädgård för inte så länge sedan?

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, det var nog för ett antal år sedan, det ser ut precis som i målningarna. Linnea i Målarens trädgård
av Christina Björk är helt underbar bok.