Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 april 2020

muslimska världen - omslag

Det är lätt att få fördomar.
Ofrivilligt beslöjade kvinnor.
En gyllene bur av Carmen bin Ladin.
Libyen fattigt, låg läskunnigheten, kvinnorna med slöja.
Pärlan som sprängde sitt skal av Nadia Hashimi.

 Muslimska världen hos: Boklysten.

4 kommentarer:

Robert W sa...

Visst är det lätt att få fördomar, men om det man tror visar sig vara sant, så är det ingen fördom. Jag hittade en del omslag, men vi har inget gemensamt. Roligt tema tycker jag.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, intressant tema igen.

Lena sa...

Har också med den sista hos mig. Tack för alla intressanta tips.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, finns en hel del intressant litteratur.