Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 april 2020

påskläsning - helgfråga

Har ni hittat någon bra bok ni ska läsa i påsk? Blir det påskekrim eller något annat? undrar Mia i Helfrågan. Det blir nog påskekrim, har en fin hög varierande böcker från biblioteket.
Mias Helgfråga

27 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Låter betryggande ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har även några egna böcker i min bokhylla :)

Lena sa...

Vilken härlig hög att sätta tänderna i.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, nu har man ju inte mycket annat att göra.

Veiken sa...

Påsk är något jag har förträngt, men den kommer vare sig jag firar eller inte! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, jag har alltid tyckt om påsken.

Mrs Calloway sa...

jag ser Vigdis Hjorth. har precis läst ut den. har många låneböcker hemma. hoppas att det är just dem jag vill läsa i påsk

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, annars får man kolla i sin egen bokhylla

Bokdamen sa...

Har också blandade böcker att välja mellan, humöret får avgöra vad som blir läst.

Mrs Calloway sa...

bra artikel i GP. Ulrika Knutson är alltid lika bra. tack för tipset!

Robert W sa...

Du verkar ha en del där att sätta tänderna i :)

KajsaLisa sa...

lär inte hända så mycket i påsk med tanke på Coronaläget, men det finns en massa oläst i bokhyllan.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, bibliotek är toppen!

Mrs Calloway, Ulrika Knutson är kunnig skribent.

Robert W, alla dessa är bra böcker.

KajsaLisa, jag har också egna olästa böcker i bokhyllan...

Mösstanten sa...

Det blir nog inte så mycket Krim för min del, men böcker blir det.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, en ny krim ska jag läsa.

znogge sa...

Självklart ska jag läsa. Husse hämtar två böcker till mig på bibblan i dag :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, vilken service :)

Ama de casa sa...

Helgråga? ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jo, ibland ok att rätta :)

Lottens Bokblogg sa...

Påskekrim är en fin tradition

Scylla sa...

Ja, det var en varierad, trevlig hög. Ha en fin helg!

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, ganska ny tradition för mig.

Scylla, önskar dig detsamma!

Åsa sa...

Ser bra ut! Betryggande bokhög. :)

Mia Eggimann sa...

Bokhögar så fint

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, räcker gott över påskhelgen :)

Mia, jag mår bra av att ha böcker omkring mig.

Boklysten sa...

Härlig bokhög!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, läst redan några!