Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 april 2020

vårkänslor - tisdagstrio

Om våren (2017) av Karl Ove Knausgård.
Lockrop om våren (1939) av Eva Berg.
En avlägsen kust (2020) av Jenny Colgan.

Vårkänslor
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

24 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jättefina böcker, Colgan ska jag läsa, fast denna trio var v.15

Hanneles bokparadis sa...

Mia, tack, jag har noll koll på veckor :)

Mösstanten sa...

Eva Berg har jag aldrig hört talas om. Spännande.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, ibland ramlar man på nygamla författare.

Monika sa...

Är lite sugen på fler Colgan-böcker, har bara läst tre. Dock inte denna.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, Colgan tar upp även allvarliga saker, man blir glad.

Znogge sa...

Våren ska vi bejaka :D

wiolettan sa...

Vårböcker, passande i dessa tider, för nu känns det stundvis som om våren snart är här.

Vargnatt sa...

Våren är härlig! :)

Ama de casa sa...

Våren är en härlig tid! Fast lite annorlunda i år...

Robert W sa...

Känner inte alls till de böckerna. Knausgård borde man kanske läsa något av.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, njuta av ljuset och blommorna!

Wiolettan, i Göteborg känns det som riktig vår.

Vargnatt, man känner sig starkare och gladare :)

Mrs Calloway sa...

tror inte att jag läst något av Eva Berg. men jag minns henne ifrån mammas bokhylla

Klimakteriehäxan sa...

Ska kanske läsa nåt mer av Colgan, lättläst.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, Knausgårds årstidsböcker är fina.

Mrs Calloway, jag skaffade denna av Eva Berg, men hon är väl inte aktuell idag.

Klimakteriehäxan, Colgan har nog något för alla årstider, trevligt med Skottlandsmiljöerna.

Boklysten sa...

Colgans blir jag nyfiken på. Hennes böcker är perfekt läsning just nu eftersom de är både lättlästa och lättsamma

Cinnamon sa...

Jag har läst andra böcker av Colgan men inte denna. Knausgård passar mig inte alls tyvärr.Eva Berg har jag inte hört talas om. Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Cinnamon, Knausgård skriver olika sorters texter, Eva Borg var före min tid.

Lottens Bokblogg sa...

Knausgård tillhör de där författarna jag inte tänker läsa något av...

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, riktigt så bestämd är inte jag

Ugglanoboken sa...

Jag har fortfarande inte läst något av Knausgård - kanske en av årstidsböckerna skulle vara en bra början.

Hanneles bokparadis sa...

Helena, Knausgårds årstidsböcker är fina.

Åsa sa...

Inte läst något av dessa författare, inte ens de vårkänsligaste böckerna. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, man hinner inte läsa allt :)