Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 maj 2020

bokmärke på våren

Inte ofta man blir exalterad av reklam och vill spara den, men postens reklam med Annika Christensens frimärke med penséer sparar jag som bokmärke till hennes inspirerande må-bra-bok En lisa för själen. 

Kanske även Gerd, Agneta, BP, Klimakteriehäxan har bokmärken.

14 kommentarer:

Mösstanten sa...

Det var ett trevligt bokmärke. Kul att du fortfarande håller på.

Znogge sa...

Väldigt vackert frimärke!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, bokmärken tar aldrig slut, inte böcker heller

Znogge, fotad av Annika Christensen.

Susie på Stjärnarve... sa...

Jag skrev på min blogg att jag hade stora rum, men det beror ju på att vi bara är 2,5 som ska använda dom - och då är dom jättestora!
Vackra "bokmärken"! Själv har jag tyvärr en viss förmåga att aldrig använda sådana - trots att min gubbe brukar lägga dit nåt i den bok som är aktuell just då. Men det dröjer inte länge förrän bokmärket ligger på golvet eller på nån bänk och boken jag läser har fått en hundöra!
KRAM/Susie

Hanneles bokparadis sa...

Susie, post it funkar bättre, ramlar inte på golvet
kram

Klimakteriehäxan sa...

Vackert med penséer. På balkongen kör jag med violer, de är kanonfina!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, bästa med penséer är att de tål -7°C och kan blomma nästan hela sommaren.

Ama de casa sa...

Vilket jättefint bok/frimärke :-)

Lena i Wales sa...

Vilken bra användning som bokmärke.
Roligt också att Annika gjort det.
Ha det bra!

Geddfish ♥ sa...

Så vackert!

femfemman sa...

Vackert! Men som sagt, mina märken k mina ägnades pocketböcker, det är hundöron. God helg på dej,/ Anna-Lena

Hanneles bokparadis sa...

Ama, trevlig bok med fina foton.

Lena i Wales, inte ofta man känner någon som gjort frimärke.

Geddfish, väldigt fint.

Anne-Lena, inga hundöron i mina pocket!

BP sa...

Snyggt! Det bok-/frimärket gillar jag skarpt:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, eller hur, duktig fotograf.