Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 maj 2020

tecknat - omslag

Visst blir man nyfiken och vill läsa om Blytons tvillingar.
Fint med de gamla tecknade omslagen i deckare.
Dessa är ganska nya omslag för Enid Blytons böcker.
Tecknat är veckans omslag hos Boklysten.

15 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Gillar dessa gammaldags tecknade omslagen.
Ha de gött!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, visst blir man glad av dem.

Znogge sa...

Vilken fina omslag! Den boken har jag aldrig hört talas om så där har jag missat något!

Ett mystiskt bibliotek sa...

Håller med Lena, de äldre tecknade omslagen är jättefina. Det är något speciellt med dem. :)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, Enid Blyton har varit väldigt produktiv, inte ens jag har läst allt!

Josefin, har jag två böcker att välja emellan så väljer jag den äldsta :)

em sa...

Många böcker av och om Blyton finns hos FadedPage och Internet Archive.
Margaretha

Hanneles bokparadis sa...

Margaretha, tack för trevligt tips.

Mia Eggimann sa...

Snygga, har ej läst Enid Blyton.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, visst är det fint med tecknade gamla omslag.

Robert W sa...

Mycket roligare med äldre utgåvor av Femböckerna som har tecknade omslag än modernare med fotografi.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, de gamla från 1970-talet med foton är riktigt trista.

Ama de casa sa...

Fina omslag! Även dom nyare ser gamla ut :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, visst kan de göra fina nya omslag :)

Boklysten sa...

Såna där gamla omslag är så fina!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, eller hur, ibland kan jag köpa en gammal bok bara för ett vacker omslag.