Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 juni 2020

böcker jag fått av sonen - hett#54

Under åren har jag fått olika böcker med träning och motion av sonen. Nu har jag kommit i gång och har stor hjälp av alla bra tips.
Även vår asfalt blommar på Hisingen, rätt outfit för fingerborgsblommorna och cykeln - jag cyklade till VårdCentralen, och de var jättenöjda med mina värden... så då har jag inte svettats "i onödan" under våren med promenader, simning, gymträning, cykling...
Roligt att träna med barnbarn ❤️

Veckans inlägg i Monikas Hett i hyllan där man bekänner sina hyllvärmare.

23 kommentarer:

Mösstanten sa...

Så du blirriktigt peppad av din son. Här kör vi SVT:s hemmagympa. Jättebra.

femfemman sa...

Bra att röra på sig! Cykel ger möjlighet till längre turer. Om man inte är långdistanslöpare... Och Sofias träning är riktigt bra... gäller bara att få det bli av. Ha det fint!

Znogge sa...

Så härligt när man får ett kvitto på att arbetet givit resultat, fast det är jag säker på att du förstod ändå!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, alla mina barn peppar mig på olika sätt och försöker få mig att träna, de följer med mig när de hinner.

Anna-Lena, för mig är det livsviktigt med träning... som du säger så bästa träning är det som blir av.

Znogge, jo, jag äter ju en hel del mediciner, och nu kan vi inte öka.... skönt att träning ger resultat!

tanthuset.blogg.se sa...

Jisses så duktigt av dig....jag har legat i startgroparna i flera år, längre än så har jag inte kommit ;) Fortsatt lycka till och GLAD MIDSOMMAR!!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, jag har inget val... min träning är livsviktigt, trevlig midsommar!

Monika sa...

Vi har jättemånga fina gångvägar här, genom parker och villaområden. Dem gillar vi att använda 🙂

Hanneles bokparadis sa...

Monika, låter helt underbart! 🙂

Ama de casa sa...

Vad duktig du är och vad fint du matchar blommorna också :-)

Klimakteriehäxan sa...

Väldigt bra jobbat!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, man kan ju inte se ut hur som helst... :D

Klimakteriehäxan, svettigt många gånger men nu har jag kommit i gång, blivit starkare.

Ylva sa...

Vad fint du matchar fingerborgsblomman! Duktigt av dig att träna så mycket. Jag tycker mest om att gå och cykla men ofta blåser och/eller regnar det för mycket.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, vädret har betydelse, jag är ganska väderkänslig men har blivit starkare och tuffare, har bra kläder nu :)

Hanna / Rak i ryggen sa...

Härligt sportigt! Fint med allt lila, skorna matchade också :)

Christina Karlsson sa...

Låter som att du har fått in ett träningsflow, härligt! Och mysigt att träna tillsammans med barnbarnet :)

Ha en fin midsommar!

Boklysten sa...

Härligt att vara ute och träna, jag har äntligen kommit igång lite nu när jag kan hålla till ute på altanen

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, inte avsiktligt :)

Christina, tvungen för hälsans skull, bästa träningskompisen ❤️
Ha en bra midsommar själv!

Boklysten, allting är lättare denna årstid

Lottens Bokblogg sa...

Böcker om träning har jag inte alls läst. Tror inte det skulle vara rätta sättet fr mig

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, jag har fått annan hjälp också, böckerna ger bra tips.

Annette sa...

Jag älskar böcker om träning. Jag tycker att de är peppande. Jag har inte vågat mig till gymmet sedan pandemin bröt ut, men längtar tillbaka. Funderar på att förnya mitt gymkort och återvända till gymmet. Jag saknar alla endorfiner jag fick av träningen. Kul att du får pepp och sällskap av barn och barnbarn!

Hanneles bokparadis sa...

Annette, vi håller avstånd på gymmet, torkar maskiner... viktigt för mig att röra på mig!

Madelein Larsson sa...

Tack för tips, så du är med Hisingsbo :-)

Hanneles bokparadis sa...

Madelein, bästa stället, nära havet, nära Göteborg :)