Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 juni 2020

fina loppis- och antikvariatfynd

John Keats liv på mitt favoritantikvariat: Faust.
Utanför gymmet fanns loppis vi inte sett, fyra minuter kvar av parkeringstiden, jag han plocka med mig Enid Blyton jag inte hade och en fin bilderbok om England.

7 kommentarer:

Znogge sa...

Grattis till fina fynd! Man kan hinna mycket på kort tid :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, tack, jag har bra ögon för fynd :)

Mösstanten sa...

Fina fynd. Jag undrar hur många Femböcker det finns. Kanske har jag bara läst en bråkdel.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstantaen, jag tror ett par hundra är översatta till svenska, flera på engelska, Blyton var väldigt produktiv.

Ama de casa sa...

När det kommer till Enid Blyton tänker jag uteslutande på Fem-böckerna. Favoriter när jag var liten :-)

Ylva sa...

Ja, det ser ut att vara en trevlig bok om England. Jag hoppas att vi ska kunna åka till Southend med min engelska svärmor igen innan hon blir för gammal.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, de andra är också läsvärda, Enid Blyton hittar på nya teman hela tiden, inte ofta hon upprepar sig, imponerande. Blyton skrev om internatskolor före J.K. Rowling.

Ylva, jag får nöja mig med böcker, längtar till England - man får åka dit nu, men måste vara i fjorton dagars karantän.