Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 juni 2020

Forty Great Britons

fick en "kortlek" med brittiska berömdheter, författare, vetenskapsmän av min favoritantikvariat: Faust. Korten kan användas som quiz, eller självklart som bokmärken, helst i ämnet passande böcker...

Kanske även Gerd, Agneta, BP har bokmärken.

15 kommentarer:

wiolettan sa...

Men, så intressant. Den kortleken skulle jag inte ha något emot att äga.
Trevlig helg!

Mösstanten sa...

Så trevligt!

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, jag blev så glad när jag fick detta :)

Mösstanten, verkligen!

Älskar att läsa sa...

Vilken fin kortlek! Är det frågor på andra sidan eller är korten som i en vanlig kortlek? Vilket som så är den jättefin! :)

Ama de casa sa...

Så fint att få ett helt gäng med bokmärken på det där viset! Du har garanterat passande böcker att ha dom i :-D

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, egentligen inte "kortlek", presentation av dessa personer.

Ama, eller hur, räcker till många böcker :)

Znogge sa...

Som gjord för dig :D Vilken trevlig "kortlek"!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, kanske upptäcker jag nya favoritförfattare 🇬🇧

Ugglanoboken sa...

Så fina!

Hanneles bokparadis sa...

Helena, flera nya intressanta bekantskaper! 🇬🇧

Hanna / Rak i ryggen sa...

Åh, perfekt gåva till Dig!

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, jag blev jätteglad 😀

Geddfish ♥ sa...

Så många bokmärken som du har och så exklusivt egenvärde på dem! Wow!

BP sa...

Snacka om "multi functional":-) Själv skulle jag nog använd korten bara som bokmärken, då jag är urdålig på brittiska berömdheter, författare och vetenskapsmän. Men Churchill hade jag nog känt igen;-)

Hanneles bokparadis sa...

Geddfish ♥ jag lär mig mycket nytt!

BP, bokmärken verkar vara bästa alternativet, några känner jag igen :)