Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

04 juni 2020

ingen paus i Helgfråga

Är det någon bok du ser framemot i sommarutgivningen? undrar Mia i Helgfrågan, jag läser mest det jag hittar på biblioteket.

Bonusfråga: Ska Helgfrågan ta paus i sommar eller köra hela sommaren? jag kommer att läsa och blogga hela sommaren.
Mias Helgfråga

21 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Röstar också för pausfritt.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, kommer ju vara hemma och läsa böcker...

Mrs Calloway sa...

det blir hemmasemester och i vilket fall som helst blir det läsning och bloggande i vanlig ordning. men kanske vill Mia ha semester?

Robert W sa...

Biblioteket i Vålberg har alltid stängt i juli. Jag brukar alltid passa på att låna ett gäng böcker inför semesterstängningen, för de har extra lång lånetid då.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, Mia ställer frågan och får göra som hon vill

Robert W, i Göteborg finns det 25 bibliotek, några är stängda på sommaren.

Bokdamen sa...

En kan hitta mycket böcker på bibblan. Jag bunkrar upp nu när det är sommarlån på jobbet. ;)

Hanna / Rak i ryggen sa...

I år blir det väl verkligen lässommar! Jag är lite nyfiken på "Sekwa Petite, den nästan sanna berättelsen om Madame Tussaud." London och kvinnlig entreprenör verkar lovande.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, bibliotek är toppen!

Hanna, nu blir jag ännu mer nyfiken på boken.

znogge sa...

På vårt bibliotek brukar det bli lite utgallrat sommartid eftersom många av sommargästerna lånar böcker men man kan ju alltid beställa från andra bibliotek.

Mösstanten sa...

Jag funderar på att läsa min värsta tegelsten i sommarmen undrar om jag då måste ta en paus från nätet för att ta mig igenom den. :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, lyxigt att ha flera bibliotek, i Göteborg har vi ju 25 bibliotek, några stängs på sommaren.

Mösstanten, några tegelstenar kan inte hålla mig borta från nätet :)

Lena sa...

Har reserverat en bok på biblioteket, men det var någon före mig men hoppas att jag får läsa den under sommaren.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, populära böcker har de ibland flera av.

Annette sa...

Så spontant, att välja böcker utifrån vad du ser när du är på biblioteket! Själv är jag en sådan som planerar och planerar. Jag går igenom förlagens hemsidor minst två gånger per år och läser vad som är på gång och laddar ned omslagen på de böcker jag kommer att vilja läsa. Sedan brukar det bli en del spontana läsningar av oplanerade böcker också, men jag är ett kontrollfreak, det är jag faktiskt.

Evelina Nilsson sa...

Finns mycket att hitta på biblioteket!

Hanneles bokparadis sa...

Annette, jag är väldigt dålig på att planera, kontrollera inget eller ingen :)

Evelina, ofta blir jag glatt överraskad :)

Åsa sa...

Läser också mest det jag hittar på biblioteket. Nästan allt finns ju där, plus lite till som lockar att läsa utöver det man tänkt sig. ;)

Boklysten sa...

Har noll koll på sommarutgivningen och sommaren tillbringar jag hemma med läsning och bloggande på schemat.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, tänk vilken bokskatt biblioteken är!

Boklysten, jag tar dagen lite som den kommer, planerar inte så mycket.

Mia Eggimann sa...

Jag får hit barnen i sommar någon vecka men annars blir det läsning.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, så trevligt att de kan komma.