Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 juni 2020

vintage win-win

ville ha sval skön väst med fickor för telefon och kamera, kanske mest för trädgårdsbruk, eller när jag bara hänger i solstolen med en god bok. Gick förbi Gudrun Sjödén, kostar inget att fråga. Expediten gick ner till källaren och hittade en sval väst av lin-bomull med stora fickor, "begagnat" så priset därefter. Hittade fina leggings också, ska ha dem till hösten. Och två bokmärken fick jag.
Kanske även Gerd, Agneta, BP, har bokmärken.

16 kommentarer:

Älskar att läsa sa...

Grattis! Verkar som du gjorde både fina inköp och hittade bra bokmärken.
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Agneta, jag är så nöjd med mitt inköp :)
Trevlig helg själv!

Veiken sa...

Det är så härligt när man hittar det man vill ha... dessutom till ett rimligt pris.
Trevlig nationaldag! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, tack detsamma, här blir det bröllop ❤️

Ama de casa sa...

Vilka braiga fynd som dessutom gav bonus-bokmärken :-)

Znogge sa...

Perfekt helt enkelt :D Vilken härlig dag som väntar er!

Klimakteriehäxan sa...

Alltid trevligt med små fynd!

Susie på Stjärnarve... sa...

Bra idé, det där med väst. Jag som inte är van vid att ha mobil på mig jämt och absolut inte påslagen, måste nu ha det eftersom sjukan ska kunna få tag på mig omgående. En väst att ha i trädgården med fickor vore modellen.....
KRAM/Susie

Lena i Wales sa...

Härligt när man hittar precis det man vill ha!

Geddfish ♥ sa...

Jag har köpt kläder av denna dam tidigare. Mycket smakfulla och hållbara.
Fint med extra bokmärken på köpet!
Hoppas ni fick en bra dag idag.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, snyggt, billigt och praktiskt!

Znogge, en mycket annorlunda dag ❤️

Klimakteriehäxan, speciellt när man behöver något.

Susie, funkar väldigt bra att alltid ha mobilen i närheten.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, jag hade tur!

Geddfish ♥ en solig helt underbar dag ❤️

BP sa...

Snacka om att kombinera nytta med nöje! Bra jobbat där:-)

Hanneles bokparadis sa...

BP, jag så nöjd med mitt fynd :)

Hanna / Rak i ryggen sa...

Smart med väst! Visste inte att de hade vintage i butikerna, det är ju fint. Hoppas ni fick en fin dag tillsammans igår.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, fina "begagnade" kläder till bra pris,
helt underbar dag, solen sken vid den blommande ängen ❤️