Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 augusti 2020

Kungahuset Windsor i svtPlay

Kungahuset Windsor i 6 delar i svtPlay, se: HÄR.
Tronföljden, den svårt stammande George VI, en ung drottning Elizabeth II, kärleken eller plikten prins Charles, äktenskapet mellan prinsessan Diana och prins Charles, den nya generationen.

9 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Tack för tipset. Låter som något jag skulle tycka om.

Robert W sa...

Tack för tipset. Jag har just betat av första delen.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, intressant med brittisk historia.

Robert W, härligt för oss anglofiler 🇬🇧

Ama de casa sa...

Låter intressant - tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag bänkar mig i tv-soffan!

Klimakteriehäxan sa...

Lite kul att jämföra med The Crown!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har inte sett The Crown...

tanthuset.blogg.se sa...

Intressant som alla dina tips! Tack :)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, riktigt bra och intressant brittisk dokumentär.