Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 juli 2020

shoppat

är nu ägare till riktigt snygg och skön regnjacka med huva (fungerar även med cykelhjälm) och lätta regnbyxor, hittade på Fjällsport - jag vill ju inte bli soffpotatis när höststormarna kommer. Ett par stadiga fina bokmärken fick jag på köpet, kan användas i mina träningsböcker.

Kanske även Boklysten, Gerd, Agneta, BP har bokmärken.

12 kommentarer:

wiolettan sa...

Härligt. Det är förnuftigt att vara ute i god tid, för förr eller senare kommer det regn och kläderna kan invigas.
Sedan att det är snygga och sköna kläder, är ett extra plus.
Trevlig helg.

Geddfish ♥ sa...

Härlig färg på regnstället! Det märket har jag inte hört talas om men googlade lite på det.
Riktigt bra sådana kostar en hel del men det kan det vara värt. Jag köpte superlätt Haglöfs inför min pilgrimsvandring i Spanien och det ångrar jag inte.
Så fick du ett bokmärke på köpet!

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, vi har redan haft rejält sommarregn på tvären... till och med mina trosor var blöta!

Geddfish ♥ sonen tycker att jag är riktigt snygg i den, denna ska hålla regn riktigt bra, skönt sedan när det blir kallare i höst, jag vill ändå komma ut. Pilgrimsvandring i Spanien låter intressant.

Znogge sa...

Härligt att ha rätt kläder inför sämre väder. Att bli en soffpotatis är liksom inget alternativ :D

Ama de casa sa...

Vilken läcker färg också :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, soffpotatis inget för mig längre!

Ama, tack, det tyckte sonen med :) ❤️

KajsaLisa sa...

Det är bra att kunna komma ut oavsett väder, hållt på med scouterna och Patagonia är bra grejer.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, jag förstod att jackan håller vätan bra, regnbyxorna är lite enklare.

tanthuset.blogg.se sa...

Nåt som visst aldrig blir av för mig, köpa regnställ och gummistövlar...jag skäms!

Hanneles bokparadis sa...

Mia, skäms inte... i gummistövlar skulle jag inte kunna gå särskilt långt med mina prinsessfötter.

BP sa...

Vilken läcker färg, helt i min smak. Gillar också märkets namn. Patagonia, du vet sydligaste delen i Sydamerika som "delas" mellan Argentina och Chile.

Hanneles bokparadis sa...

BP, aha, geografi är inte min starkaste sida, där finns nog bra klätterberg.