Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 augusti 2020

hundar - tisdagstrio

1 Lucy Dillon gillar hundar.
2 Damen med hunden av Anton Tjechov.
3 Enid Blyton gillar hundar.

Hundar (Alla hundars dag den 26 augusti)
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

26 kommentarer:

Mösstanten sa...

Tim i Femböckerna, han var en kär vän att läsa om. Och damen med hunden har jag läst, men det är så länge sedan så jag kanske skulle läsa om den.

Znogge sa...

Bra exempel på härliga hundar i böcker :D

Monika sa...

Har bara läst en Dillon och har länge tänkt att jag borde läsa fler.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Tim var en klok hund som räddade barnen från många kniviga situationer.

Znogge, det finns fina hundar i många böcker.

Monika, hundar är viktiga i Dillons böcker.

Boklysten sa...

Det verkar alltid finnas med hundar i Dillons böcker.

Mia Eggimann sa...

Damen med hunden har jag läst. Mia

Robert W sa...

Självklart skulle Tim vara med.

Vargnatt sa...

Dillon och Fem-böckerna gillar jag :)

Ama de casa sa...

Jag gillar både Dillons och Blytons böcker :-)

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, hundar är väldigt trevligt inslag.

Mia, Anton Tjechov har skrivit många fina noveller.

Robert W, Tim tillhör de riktigt trevliga hundarna.

Vargnatt, riktigt trevlig läsning.

Ama, böcker som man blir glad av :)

Mrs Calloway sa...

har någon Dillon i hyllan, men jag har inte läst. Blyton har jag läst och naturligtvis Damen med hunden

Jenny H sa...

Fem-böckerna var mina favoriter när jag var runt tio-elva år. Tjechov var länge sedan jag läste, men jag har dock inte läst just "Damen med hunden". Lucy Dillons bok "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" väntar oläst i hyllan. :)

Klimakteriehäxan sa...

Tim var självskriven, både hos dig och hos mig.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, läsvärda författare alla tre.

Jenny, Tjechov skriver fina noveller.

Klimakteriehäxan, kanske inte hos dagens ungdomar.

Ugglanoboken sa...

Damen med hunden är ju en riktigt klassiker. Kul med en novell i trion!

Bokdamen sa...

Dillons hundar är mysiga och Blyton nostalgi.

Maria sa...

Jag tänkte faktiskt på Damen med hunden också, men det var så väldigt länge sen jag läste den så jag minns inte den alls.

Hanneles bokparadis sa...

Helena, hundar verkar vara populärt i böcker!

Bokdamen, i brittiska böcker finns ofta hundar.

Maria, jag råkade läsa den ganska nyligen.

Cinnamon sa...

Jag har läst en massa Fem-böcker men inte de andra. Tack för tips!

Hanneles bokparadis sa...

Cinnamon, hundar populärt i brittiska böcker 🇬🇧

KajsaLisa sa...

Lucy Dillonboken i mitten höll jag på att köpa en gång i Norrtälje. Vet inte varför det inte blev så.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, Dillonscbok är trevlig läsning, brittiskt 🇬🇧

Lena sa...

Jag tänkte också på Lucy Dillon. Fem böckerna också så klart.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, välkända hundar.

Åsa sa...

Den mittersta Dillon på bilden har jag läst, riktigt bra. Fem-böcker var det så oerhört länge sedan man läste så vilka titlar det var har jag idag noll koll på.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, hundar är populärt i många böcker.