Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

06 augusti 2020

origami för barn på biblioteket

Biblioteket har små uppdrag åt barn och ungdomar varje vecka, denna vecka får man ett litet pysselkit med papper och glitter för att vika sin egen fjäril.

9 kommentarer:

Mösstanten sa...

Bibliotek alltså! Bland det bästa som finns.

femfemman sa...

Origami är kul. Speciellt som kan göra det i stort forma och i smått!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, där finns något för alla.

Anna-Lena, bara fantasin och tålamodet begränsar.

Znogge sa...

Trevligt :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inspiration för alla åldrar :)

Ama de casa sa...

Origami var himla kul! Jag kan fortfarande vika en "japansk gryta". Tror jag. Det var ett tag sen jag försökte :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag kan fortfarande vika en fin groda 🐸

Bosse Lidén sa...

Lyckades du smita in och deltaga? :) Kul och utvecklande aktivitet. Tror inte jag hade lyckats med uppgiften. Eller så hade jag överraskat mig själv vilket alltid är trevligt.

Hanneles bokparadis sa...

Bosse Lidén, nej, men tog ett par fjärilspåsar till barnbarnen ❤️