Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 september 2020

Harry Potter mellan sidorna

Fina bokmärken för alla som gillar Harry Potter finns i Science Fiction-bokhandeln. Hogwarts grundades för över tusen år sedan av fyra av den tidens skickligaste trollkarlar och häxor, nämligen Godric Gryffindor, Helga Hufflepuff, Rowena Ravenclaw och Salazar Slytherin.

Kanske även Gerd, BP, Agneta, Klimakteriehäxan har bokmärken.

18 kommentarer:

femfemman sa...

Läste de tre första böckerna.... Sen tröttnade jag. Samma med filmerna...det blev nog bara två. Generationsfråga, absolut. Men faktum är, jag vet ju inte hur det gick i kampen mellan Harry och han vars namn man inte får nämna. Men jag kan gissa hur det borde sluta.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag har sett alla filmerna med våra barn

Klimakteriehäxan sa...

Jag kommer nog aldrig riktigt in i sci-fi-genren tror jag.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, finns många intressanta, Sci fi-ikonen Ursula K. Le Guin är ju feminist, njöt av J.R.R Tolkien redan på 1970-talet, finns många bra.

KajsaLisa sa...

En brittisk internatskola jag gillar.

Geddfish ♥ sa...

Gedigna bokmärken! Gillas!

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, väldigt brittiskt... fast har ingen erfarenhet.

Geddfish ♥ kul med bokmärken för olika intressen och favoriter.

Ett mystiskt bibliotek sa...

Väldigt snygga bokmärken! Undrar om dem finns på deras webbsida? Ska kolla. Tack för tips!

Znogge sa...

Så fina <3

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, skulle tro att dessa finns på nätet.

Znogge, skulle funka i vilka böcker som helst :)

BP sa...

Älskar dessa bokmärken. Har läst alla HP böcker både en och två gånger. HP-böckerna är de enda som jag läst mera än en gång.

Hanneles bokparadis sa...

BP, vi har böckerna, jag har sett filmerna.

Jokke sa...

Jag har inte läst Harry Potter på svenska men på finska alla. Böcker har översättas bra på finska.
Tylypahkan tuvat ovat Rohkelikko, PuuskuPuuh, Korpinkynsi, ja Luihunen.

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, haha, kiitos käännöksistä :)

tanthuset.blogg.se sa...

Tjusiga bokmärken....åsså älskar jag namnen på dom där grundarna :D

Hanneles bokparadis sa...

Mia, namn som inte är helt lätt att komma ihåg :)

Ama de casa sa...

Jag har inte läst en enda bok eller sett en enda film med Harry P. Ointresserad, helt enkelt.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, det tyckte inte jag, gillade filmerna.