Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

12 september 2020

kanadensiskt med smak av lönnsirap

Började städa i en låda och hittade minnet av en godisask med smak av lönnsirap som maken köpt på en jobbresa till Kanada. Detta blir utmärkt bokmärke i kanadensare Alice Munros böcker, Nobelpristagare.

Kanske även Gerd, BP, Agneta har bokmärken.

11 kommentarer:

tanthuset.blogg.se sa...

Häftigt bokmärke! :)

Geddfish ♥ sa...

Perfekt! Tänk vad man kan hitta om man gräver lite ;)

Ama de casa sa...

Det blev ju en perfekt matchning det där :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mia, visst är det fint!

Geddfish ♥ och nu är lådan städat :)

Ama, verkligen, har inte så mycket kanadensiskt :)

wiolettan sa...

Härligt. Jag brukar också, ofta, hitta en del som kan passa utmärkt som bokmärke.
Trevlig helg.

Znogge sa...

Perfekt matchning helt enkelt!

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, en hel del trevliga minnen.

Znogge, klart att böcker ska ma matchande bokmärken!

Klimakteriehäxan sa...

Har fortfarande knappt läst Munro.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, Munro skriver korta fina noveller.

BP sa...

Man tager det man haver, eller hur!?

Hanneles bokparadis sa...

BP, och det funkar utmärkt, inga hundöron!