Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 september 2020

läser med barnbarn - helgfråga

Brukar ni gå på Bokliga event? undrar Mia i Helfråga. Nu har det varit långt uppehåll med föredrag, men finska bokcirkeln ska börka igen.
Bonusfråga: Brukar du högläsa för t.ex klassen eller barnbarnen? Det är ju det roligaste.

Mias Helgfråga

14 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

det är det bästa som finns att läsa för barn och barnbarn💖

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, håller med! ❤️

femfemman sa...

Högläsning, en självklarhet! Så givande för alla, både läsaren och den som skrivit lyssnar.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, trevligt även med vuxna.

Znogge sa...

Jag är sedan några år tillbaka med i en bokcirkel och det är mycket trevligt.
Självklart läser vi för lilla S. Det började vi med när hon bara var ett par månader gammal. Det brukar vara uppskattade och mysiga stunder. I min klass har jag alltid en bok på gång och vi har ofta högläsning. Det är mycket uppskattat även av elvaåringar!

Robert W sa...

Jag läste alltid sagor för barnen när de var små.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, man kan nog aldrig börja läsa för tidigt för de små, en mysig stund. Även elvaåringar gillar att lyssna!

Robert W, väldigt trevligt även för föräldrarna.

Polargrevinnan sa...

Hej! Det var ett år sedan vi sågs här på bloggen.
Nu ska jag börja skriva igen.
Jag läste mycket för barn och barnbarn. Barnbarnsbarnen gillar mina
gamla sagoböcker. Barnen är mellan3 och 8 år.
Ha det bra
Viola
P.s Hoppas kommentaren kommer fram. Jag har lite krångel.

Hanneles bokparadis sa...

Violen, kul att du bloggar igen, riktigt trevligt att läsa med barn och barnbarn.

Mösstanten sa...

Ett och annat författarbesök brukar jag gå på, och bokmässan här i stan. Men i år blir det inget med det. Då får man roa sig digitalt i stället.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, finska bokcirkeln startar i alla fall på biblioteket 🇫🇮

Bokdamen sa...

Det börjar komma igång med lite saker nu på en del bibliotek, i enlighet med regler och restriktioner. Går att ha saker i mindre skala med avstånd och så vidare. Det är efterlängtat av många som mår dåligt av isolering.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, vi kommer att sitta i ett större rum och hålla avstånd.

Mia Eggimann sa...

Mitt barnbarn älskar böcker.