Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 september 2020

vatten - tisdagstrio

Stranden om natten (2017) av Elena Ferrante.
Vågorna (1931) av Virginia Woolf.
En världsomsegling under havet (1870) av Jules Verne.

Vatten
temat tisdagstrio hos: Ugglan.

25 kommentarer:

Mösstanten sa...

Fin trio. Stranden om natten har jag inte läst, men de andra två. Tyvärr minns jag så lite av Vågorna. Borde kanske läsa om.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, Vågorna är värd en omläsning.

Monika sa...

Jules Verne var en favorit i min ungdom. Har funderat på att återknyta bekantskapen.

Sara Pepparkaka sa...

Stranden om natten har en lockande titel!

Hanneles bokparadis sa...

Monika, jag funderar samma sak, en otrolig författare, imponerad.

Sara, Stranden på natten är väldigt vackert illustrerad bok.

znogge sa...

Trevlig trio!

Klimakteriehäxan sa...

Jules Verne läste jag som barn. Har glömt alltihop.

Vargnatt sa...

Stranden om natten har jag kollat igenom :)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, alla bra, väldigt olika böcker.

Klimakteriehäxan, Jules Verne har jag läst som vuxen, minns en del.

Vargnatt, lite för skrämmande som barnbok :)

Ama de casa sa...

Du har verkligen böcker för vilket tema som än dyker upp :-D

Robert W sa...

Roligt att du fick med Jules Verne.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, man kan ju inte läsa likadana böcker hela tiden 🙂

Robert W, jag är väldigt imponerar av Jules Verne.

Ylva sa...

Ferranteboken ser fin ut!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, fina illustrationer men ganska skrämmande för barn.

femfemman sa...

Inte läst någon... funderar på Ranelidbok... Du ska bära ditt barn som man bär en droppe vatten...Är Ranelid bra? Eller är det bara han som tycker så?

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag har flera olästa Ranelid i bokhyllan, han är omtyckt av många.

Ugglanoboken sa...

Gillar din blandning! Ferrantes bok är jag nyfiken på.

Hanneles bokparadis sa...

Helena, Ferrantes docka förekommer i flera böcker.

Lena sa...

Har inte läst någon av dina böcker. Trevlig blandning.

Cinnamon sa...

En världsomsegling under havet har jag läst. Tack för tips om de andra två.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, trevligt att variera sin läsning.

Cinnamon, var så god.

Jenny H sa...

En världsomsegling har jag läst, de andra inte. Tack för tipsen!

Hanneles bokparadis sa...

Jenny H, tyckte om alla tre.

Åsa sa...

Ja Vernes bok har jag ju i färskt minne. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, samma här :)