Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 oktober 2020

bok att längta efter - helgfråga

Är det någon bok du längtar efter? undrar Mia i Helgfrågan, nyfiken på Sidenkatedralen av Sara Danius, läst delar men inte allt.


Bonusfråga: Vad gillar du med hösten? allt, bästa årstiden!

Mias Helgfråga

11 kommentarer:

femfemman sa...

Hög klar luft. Rent magiska färger i naturen. Men snart kommer november, då är hösten inte vacker längre....Men än kan vi njuta ett litet tag.

Hanneles bokparadis sa...

Anna-Lena, jag gillar november också.

Lena sa...

Håller med. Hösten är bästa årstiden.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, naturen går i vila, kanske jag också.

Bokdamen sa...

Det är något speciellt med hösten, särskilt när det är fina dagar.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, det blir mörkare men kan också vara mysigt.

Lottens Bokblogg sa...

Vet inte om jag tycker det är den bästa årstiden, men jag är glad att vi har årstider i alla fall.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, jag gillar verkligen de olika årstiderna.

Åsa sa...

Danius har jag inte läst, kanske man borde? Men möjligen inget för mig. Man kan ju inte helt veta förstås. ;)

Mia Eggimann sa...

Jag gillar nog våren bäst. Sämst vintern

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, Danius är väldigt beläst, hon har roligt sätt att ta upp helt vardagliga saker på helt nytt sätt.

Mia, ibland kan våren vara fin, gillar att vi har olika årstider.