Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 oktober 2020

läser Molnbullar just nu - helgfråga

Vad läser du nu? undrar Mia i Helgfrågan. jag har varit barnvakt och läst Molnbullar av Baek Heena med barnbarnen.
Bonusfråga: Längtar du efter vintern? Bästa årstiden är just nu!
Mias Helgfråga

20 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

håller med dig. tidig höst bäst. svalt men inte kallt. vackra löv både på marken och träden

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, väldigt vackert just nu.

Robert W sa...

Molnbullar var en rolig titel :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, en annorlunda och rolig barnbok.

Bokdamen sa...

Höst kan vara fin men har mest regnat här i flera dagar, trist, hoppas på fina soliga dagar.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, hösten har varit ganska varm med soliga dagar.

Boklysten sa...

Visst är det fint på hösten med alla färgerna, men jag längtar då alltid efter vintern för det blir så mycket ljusare med snö

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, i Göteborg är det osäkert om vi får någon snö.

Znogge sa...

Det finns så många härliga barnböcker! Lilla S fick tre böcker av oss i går och två av dem var helt nya för mig. Ser fram emot att får läsa dem tillsammans.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, lycka att få läsa med barnbarnen, vi lånar mycket på biblioteket.

Mösstanten sa...

Hösten tycker jag också om. Vackra löv och tända ljus och krypa upp i soffan och läsa.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, tänder olika LED-lampor i alla rum.

Ama de casa sa...

Håller med. Bästa tiden är nu - inte för varmt och inte för kallt. AC-n behöver varken göra kyla eller värme. Kommer en till sån period på våren också :-)

Mia Eggimann sa...

Den boken är rolig, vet dock ej om barnen gillar den.

Lottens Bokblogg sa...

Brukar tycka om hösten, men regn, blåst och två grader är inte mitt favoritväder.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, vi får klara os utan AC :)

Mia, vissa böcker är roligast för vuxna.

Lotten, jag går ut i varma kläder och mössa.

Åsa sa...

Molnbullar är en så kul titel! :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, riktigt kul bok med fina bilder :)

Jenny H sa...

Molnbullar är jag nyfiken på. :D

Hanneles bokparadis sa...

Jenny H, annorlunda barnbok med fina illustrationer.