Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 oktober 2021

så hette jag som ung #160

Fick detta ölunderlägg på mitt favoritantikvariat Faust. Alla gamla vänner och familjen kallade mig Hansa. De som kallar mig så, har känt mig väldigt länge.
Nostalgi, ska nog använda underlägget till någon gammal guidebok om min födelsestad. Där har jag varit med mitt äldsta barnbarn, hon som flyger på statyn med svanar.

Kanske även Gerd, BP, Klimakteriehäxan har bokmärken.

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Coolt med ett eget öl-bokmärke :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, eller hur, egna rosor också 😊

Klimakteriehäxan sa...

Hansa - riktigt fint tycker jag, med eller utan öl!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, riktigt gamla vänner som kallar mig så ❤️

Christina Karlsson sa...

Hansa låter tjusigt :) Men vad fin skulptur med svanar och barn :)
Ha en fin helg!
Kram

Hannele på Hisingen sa...

Christina, barnbarnet klättrade så fint på svanstatyn i min födelsestad Åbo 🇫🇮

Znogge sa...

Vilket personligt och fint öl-bokmärke :D Det är garanterat inte alla som har det!

BP sa...

Ett eget ölunderlägg är det nog inte många som har. Roligt också med ett smeknamn. Tänkte spontant på olika städer som Hamburg, Bremen och Gdansk som varit/är hansastäder.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, osäkert om Znogge har ett eget ölmärke 🙄

BP, sånt fick jag ofta höra i min ungdom 😊