Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 januari 2022

endast påfåglar 🦚 - helgfråga

Ingen ide att köpa böcker till mig, jag köper själv - och besöker ju biblioteket också flitigt. Men jag har varit snäll och fick en fin påfågel 🦚 av min svärdotter ❤️ till mitt bibliotek.

Har ni fått några böcker i julklapp?
undrar: Mia i Helgfrågan.

11 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

En påfågel till kan ju aldrig skada!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, riktigt fin 🦚 rädd om den!

Mia Eggimann sa...

Jättefin kul att samla på något. 🦚

Mrs Calloway sa...

jag både köper och lånar själv, men det är tradition att få åtminstone en bok i julklapp på julafton. skulle inte säga nej tack till en sådan fin påfågel heller.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, kanske jag inte samlar, det har bara blivit så, passar för vi bor ju i ett slott 😌

Mrs Calloway, traditionerna ändras, nu blir det mest böcker till barnbarn ❤️

Sara Pepparkaka sa...

Jag fick en hel del böcker till julklapp!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, trevliga julklappar!

Robert W sa...

Men så fin!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, jag blev riktigt glad!

Ajli sa...

MASSOR av böcker i julklapp, jag blev väldigt tacksam :D

Hanneles bokparadis sa...

Ajli, trevligt, jag lånar mycket romaner på biblioteket 📚