Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

21 januari 2011

Samlar du på böcker?

Försök till en ordbok för boksamlare av Svend Dahl ville jag egentligen köpa, för jag är ingen boksamlare. Jag bryr mej inte om förstaupplagor och fina omslag, jag är mest intresserad av orden, men jag gillar böcker om böcker.

6 kommentarer:

Holly Hock sa...

Jag har tänkt lite på sista tiden att jag kanske skulle bli boksamlare. Kan ingenting om det, men tänker att det kanske vore kul? /Therese

♥ Hannele på Hisingen sa...

Therese, det finns nog olika sorters boksamlare. Jag är inte så noga med utseendet, samlar kanske nån speciell författare.

Monika Häägg sa...

Hej! Jag har gjort en liten uppmaning till dig som jag för vidare från andra bloggare. Titta in på min blog!

♥ Hannele på Hisingen sa...

Monika Häägg, kul, det ska jag fixa :)

Sara a.k.a. Game Girl sa...

jag är verkligen boksamlare!böcker är det jag verkligen kan gå loss med när jag shoppar! :)

♥ mormor Hannele sa...

Sara, lite samma här :) Men förstaupplagor bryr jag mej inte om..